Sunday 30 December 2012

Alhamdulillah! I'm 18



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ





Alhamdulillah. 29 Disember merupakan hari lahirku ke-18 dan hari pertunangan kakak kesayanganku. In Sha Allah, pertunangan mereka akan kekal hingga ke jinjang pelamin.

Sudah 18 tahun Allah memberi peluang hambanya yang kerdil ini untuk hidup di bumi. Memberi pinjam tubuh badan untuk sementara. Udara. Bumi. Alhamdulillah ya Allah. Kau memberi peluang kepadaku untuk teruskan menyembahmu, memberi peluang untuk bertaubat dari kesilapan yang lalu. Bayangkan diri ni menghembus nafas terakhir sebelum 18 tahun? Adakah segala pahala yang dihimpunkan selama ini mencukupi? Adakah dosaku lebih banyak timbangannya berbanding pahala yang dikumpul? Wallahu'alam. Kita hanya perlu meneruskan ibadah kepadanya.

Bila diimbas kembali memori yang lalu, apa yang aku lakukan selama lapan belas tahun aku hidup?

Ya Allah. Banyak sekali dosa aku!

Sebanyak mana dosa yang dilakukan, Allah maha pemurah!

Allah masih lagi memberi rezeki,

memberi peluang diriku hidup di muka bumi ini.

Tapi apa yang aku lakukan untuk Allah?

Sedikit. Amat-amat sedikit.

Tapi, Allah!

Kau tetap memberi segala-galanya kepadaku.

Alhamdulillah.

Thank You Allah!

Terima Kasih Allah!

Apa yang aku inginkan pada hari yang cukup istimewa ini.

Aku hanyalah ingin menjadi hamba yang terbaik.

Hamba yang sentiasa mengingati-mu.

Hamba yang lakukan segalanya kerana-mu.

Hamba yang CINTAKAN MU!

Aku akan terus mencuba dan istiqamah untuk berubah ke arah lebih baik.

In Sha ALLAH!!

1 comment: