Tuesday 29 July 2014

InshaAllah

Setiap hari mengharapkan perkara yang sama.
"Bila Palestin akan dibebaskan?"

Dari jauh khabar berita didengar.
Tiada apa yang dapat dilakukan selain yakin dengan kuasa Allah.
Kerna, "Doa itu senjata mukmin"
Teruskan berdoa untuk kemenangan mereka.

"Bila palestin akan menang?"

InshaAllah bakal.

Setiap hari mengharapkan khabar berita yang baik.
Tapi harapan itu seringkali terkubur sebentar
Terlalu banyak kisah yang membuatkan air mata mengalir
Tidak sanggup lagi ingin menatap gambar para syahidin
Yang maut kerana dibunuh oleh Zionis!
Bayi, kanak-kanak, ibu, bapa, orang tua, para remaja
Bayangkan itu ahli keluarga kita?
Ah. Tak sanggup.

Rakyat palestin,
Mereka hadapinya dengan tabah.
Malah, mereka bersiap sedia untuk syahid
Mereka juga bersemangat untuk menentang Zionis
Aku membayangkan jika aku berada di tempat mereka
Adakah aku akan tabah?
Adakah jiwa aku sekuat mereka?
Aku pasti, jawapannya tidak.

"Palestin menang!"
Ah. Kata-kata itu amat indah.
Aku ternanti-nanti
Aku pasti umat islam sedunia akan menyambutnya nanti
Aku pasti ini bukan angan-angan
Masanya akan tiba jua nanti.
InshaAllah!


No comments:

Post a Comment