Sunday 13 September 2015

:)

Aku dalam situasi orang bawah yang terpaksa tunduk dengan orang atasan.
Orang atasan menuding jari, memberi pelbagai kata yang mengatakan,
“Semua itu salah kau, kau tak usaha”
“Semua ini berkaitan dengan duit”
“Kau tak boleh buat apa-apa, terima sajalah semua ni”

Aku tak kisah semua tu.
Bahkan aku simpan dalam hati aku,
“Satu hari nanti aku akan tunjuk bahawa semua yang mereka tuding tu salah”

“Aku dah usaha, cuma gagal sekali bukan gagal selamanya”
“Duit hanya kertas yang boleh dicari, sekarang kertas itu tak bernilai dengan hasil usaha yang aku sudah jayakan ini”
“Aku boleh buat apa sahaja yang aku mahu, aku tak akan terima segalanya membuta tuli. Banyak plan yang aku boleh bina dan jadikan ianya satu realiti!”

InshaAllah, berkat doa kepada tuhan yang maha BESAR.
Segala yang terasa impossible akan bertukar menjadi POSSIBLE.

Aku tak sedih. Aku tak rasa aku putus asa.
Bahkan semua ini membuatkan aku akan terus berjalan menuju apa yang aku harapkan.
Teruskan usaha, inshaAllah..segalanya akan tercapai.

USAHA + TAWAKAL = RAHSIA KEJAYAAN SEORANG MUSLIM.

No comments:

Post a Comment